Brudd på avløpsledning på Gålå

Sør-Fron_Logo_Slagord.pngSør-Fron kommune har avdekka og reparert et brudd på en avløpsledning på Gålå. Bruddet har ingen sammenheng med problemene i Harpefossen kraftverk.

Sør-Fron_Logo_Slagord.pngSør-Fron kommune har rutinemessig varslet Fylkesmannens om brudd på en avløpsledning på Gålå. Bruddet ble oppdaget 2. juni og reparert 3. juni.

Bruddstedet ligger på dyrka mark over 100m fra Gålåvannet. Ca. 1000m3 avløpsvann har rent ut i grunnen i perioden før det ble oppdaget og reparert.

I lys av det som har vært registrert av problem i Lågen den siste tiden har vi vurdert om dette ledningsbruddet kan ha sammenheng med disse problemene.

Etter drøftinger internt og med Fylkesmannen har vi konkludert med at det ikke er sannsynlig.