Kom med julehilsen til skoleelevene på Gålå

Rådmann Rune Fromreide Sommer og kommunalsjef for oppvekst, Eivind Lund, besøkte tirsdag elevene våre på Wadahl akuttmottak, for å overbringe en liten julehilsen fra kommunen.

Kommunen har et undervisningstilbud til alle barna mellom 6 og 16 år som er på akuttmottaket.

- Dette undervisningstilbudet har vi etablert på Gålå hotell. Med oss har vi vår dyktige lærer Jolanta Stoskiene, som mestrer språkene, forteller kommunalsjef Eivind Lund.

Rådmannen hadde med noen store melkesjokolader som elevene fikk.

- Kommunen skal gjøre det vi klarer for at alle på Wadahl akuttmottak skal få et så godt opphold som mulig, så lenge dere er her. Vi ønsker dere alle en riktig god jul, var budskapet fra rådmann Rune Fromreide Sommer.

Elevene som var på undervisningstilbudet i dag har vært i Norge i alt fra tre måneder, til noen få dager. De fleste får en ny bostedskommune etter få uker på Wadahl.