Ledig stilling!

100% fast stilling som innkjøpsrådgiver ved Midt-Gudbrandsdal Økonomikontor.

Midt-Gudbrandsdal økonomikontor er et interkommunalt selskap som ivaretar regnskap, innfordring og offentlige anskaffelser/innkjøp for eierkommunene Ringebu og Sør-Fron med tilhørende selskaper. Vi ivaretar også innfordring og innkjøpsfunksjonen for Nord-Fron kommune. Ringebu kommune er vertskommune og vil være formell arbeidsgiver. Arbeidssted er Rådhuset i Ringebu. 

MGØ består per i dag av totalt 7 medarbeidere hvorav 3 jobber med innkjøpsområdet. Vi har et godt fagmiljø internt, og vi deltar årlig på samlinger med øvrige innkjøpere i Innlandet som gir oss et faglig nettverk og påfyll.

Ønsker du å bidra til at kommunene gjør gode innkjøp til det beste for fellesskapet? Ønsker du å bidra i kommunens arbeid med å nå klimamålene?

Som følge av økt oppdragsmengde har vi behov for å øke staben. Vi søker deg som har interesse av å bidra til å forvalte fellesskapets ressurser på best mulig måte gjennom utarbeidelse av konkurransegrunnlag og inngåelse/oppfølging av gode avtaler for kommunene og tilhørende selskaper.

Du vil lede innkjøpsprosesser fra A til Å der du vil ha hovedansvaret for prosessen. I hver enkelt konkurranse velges relevante fagfolk internt i kommunene til en brukergruppe, og du vil være en viktig ressurs i organisering og framdrift. 

Som person ønsker vi at du er 

  • ambisiøs, lærevillig og har pågangsmot
  • glad i å snakke med mennesker med ulik bakgrunn 
  • har respekt for andres fagområder og deres behov
  • evne til å lede en gruppe mennesker fram til et felles resultat
  • strukturert, har evne til å prioritere arbeidsoppgaver og har god gjennomføringsevne
  • kan arbeide selvstendig og som en del av et team

 

Arbeidsoppgaver:

  • Planlegge og gjennomføre anbudskonkurranser samt legge til rette for avtaler innenfor et vidt spekter av varer og tjenester  
  • Veiledning og rådgivning i forbindelse med anskaffelsesregelverket
  • Kontraktsoppfølging
  • Delta i oppfølging av kommunenes innkjøpsstrategi

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning tilsvarende minimum 3 år på høyskole/universitet innen økonomi-, jus- og/eller offentlig forvaltning
  • Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet 
  • God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Opplæring vil bli gitt, og det forutsettes at arbeidstaker gjennomfører sertifiseringskurs i offentlige anskaffelser etter oppstart
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

 

Hva kan vi tilby:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et godt og utviklende arbeidsmiljø 
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Lønn etter avtale og gode forsikrings- og pensjonsordninger

 

Syns du dette høres interessant ut så oppfordrer vi deg til å søke.

Du søker via Søknadssenter - Ringebu kommune under ledige stillinger.

Spørsmål om stillingen kan rettes til tjenesteleder Stine P. Forrestad tlf 95296777, eller epost spf@ringebu.kommune.no.

 

Intervju og tilsetting vil bli gjort uke 49-50.
Søknadsfrist 03.12.23

Dato for tiltredelse: Etter avtale.

Saksnr.:    23/5108