Midt-Gudbrandsdal økonomikontor er et interkommunalt selskap som ivaretar regnskap, innfordring og offentlige anskaffelser/innkjøp for eierkommunene Ringebu og Sør-Fron med tilhørende selskaper. Vi ivaretar også innfordring og innkjøpsfunksjonen for Nord-Fron kommune. Ringebu kommune er vertskommune og vil være formell arbeidsgiver. Arbeidssted er Rådhuset i Ringebu.
MGØ består per i dag av totalt 7 medarbeidere hvorav 3 jobber med innkjøpsområdet. Vi har et godt fagmiljø internt, og vi deltar årlig på samlinger med øvrige innkjøpere i Innlandet som gir oss et faglig nettverk og påfyll.
Ønsker du å bidra til at kommunene gjør gode innkjøp til det beste for fellesskapet? Ønsker du å bidra i kommunens arbeid med å nå klimamålene?
Som følge av økt oppdragsmengde har vi behov for å øke staben. Vi søker deg som har interesse av å bidra til å forvalte fellesskapets ressurser på best mulig måte gjennom utarbeidelse av konkurransegrunnlag og inngåelse/oppfølging av gode avtaler for kommunene og tilhørende selskaper.
Du vil lede innkjøpsprosesser fra A til Å der du vil ha hovedansvaret for prosessen. I hver enkelt konkurranse velges relevante fagfolk internt i kommunene til en brukergruppe, og du vil være en viktig ressurs i organisering og framdrift.
Som person ønsker vi at du er
- ambisiøs, lærevillig og har pågangsmot
- glad i å snakke med mennesker med ulik bakgrunn
- har respekt for andres fagområder og deres behov
- evne til å lede en gruppe mennesker fram til et felles resultat
- strukturert, har evne til å prioritere arbeidsoppgaver og har god gjennomføringsevne
- kan arbeide selvstendig og som en del av et team
Arbeidsoppgaver:
- Planlegge og gjennomføre anbudskonkurranser samt legge til rette for avtaler innenfor et vidt spekter av varer og tjenester
- Veiledning og rådgivning i forbindelse med anskaffelsesregelverket
- Kontraktsoppfølging
- Delta i oppfølging av kommunenes innkjøpsstrategi
Ønskede kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning tilsvarende minimum 3 år på høyskole/universitet innen økonomi-, jus- og/eller offentlig forvaltning
- Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Opplæring vil bli gitt, og det forutsettes at arbeidstaker gjennomfører sertifiseringskurs i offentlige anskaffelser etter oppstart
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Hva kan vi tilby:
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et godt og utviklende arbeidsmiljø
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- Lønn etter avtale og gode forsikrings- og pensjonsordninger
Syns du dette høres interessant ut så oppfordrer vi deg til å søke.
Du søker via Søknadssenter - Ringebu kommune under ledige stillinger.
Spørsmål om stillingen kan rettes til tjenesteleder Stine P. Forrestad tlf 95296777, eller epost spf@ringebu.kommune.no.
Intervju og tilsetting vil bli gjort uke 49-50.
Søknadsfrist 03.12.23
Dato for tiltredelse: Etter avtale.
Saksnr.: 23/5108