Redusert saksbehandlingskapasitet for plan- og byggesaker fra 1. juli 2021

På grunn av ferieavvikling og midlertidig ledig 100 % stilling på avdelingen, blir det dessverre redusert kapasitet på saksbehandling innen byggesak for en periode. Vi håper å ha ny medarbeider på plass i løpet av høsten.

Veiledning
Byggesaksbehandlere vil være tilgjengelig på telefon mandag-fredag kl. 12.00-14.00.
Ring kommunens sentralbord 61 29 90 00 så settes du over til tilgjengelig saksbehandler.
Vi tar i mot besøkende i servicekontorets åpningstid 09.00-14.00, eller utenom dette ved avtale direkte med saksbehandler.

Konsekvenser for saksbehandling
Byggesaker - vi skal gjøre det vi kan for å holde oss innenfor lovens 12 ukers saksbehandlingstid for innsendte byggesøknader.
Plansaker - det er for tiden få private plansaker til behandling og saksbehandlingen her vil gå som normalt.
Oppmåling - går som normalt.

Har du spørsmål om din sak eller en framtidig sak, kan du gjerne sende en e-post til postmottak@sor-fron.kommune.no. En saksbehandler vil svare så fort det lar seg gjøre.

Framtidens byggesaksbehandling vil være digitalisert, og vi vil ut over høsten se på løsninger som kan være aktuelle for kommunen.