Sterk og stødig

Sterk og stødig - Klikk for stort bildeSør-Fron kommune skal fra høsten av starte opp med et nytt treningstilbud for hjemmeboende voksne, treningsgruppa Sterk og Stødig.

I den forbindelse er fysioterapitjenesten på let etter frivillige som er interessert i å drive treningsgruppa på vegne av kommunen, men med veiledning fra kommunal fysioterapeut. Vi har allerede fått noen frivillige, men ønsker gjerne flere. Vi oppfordrer også menn til å ta kontakt for å bli frivillige. Aktuelle frivillige vil få nødvendig kurs før gruppene starter. Dette kurset er planlagt tidlig i høst.

Ta kontakt med fysioterapitjenesten om dette høres interessant ut på telefon: 909 60 503.

Kort om Sterk og Stødig treningsgruppe:

Tilbudet er for voksne over 65 år som klarer seg godt i eget hjem, uten særlig bistand fra kommunen. Aktuelle deltakere kan føle at balansen og styrken er redusert, men klarer å gå uten hjelpemiddel innendørs. Denne treningsgruppa blir et fint supplement til de andre gruppene vi har i kommunen. Høres gruppa spennende ut, og du ønsker å bli med som deltaker eller vet om noen som er aktuelle, kan du ta kontakt med fysioterapitjenesten på telefon: 909 60 503.

Les mer om konseptet på Sterk og stødig sine nettsider.