Trygg trafikk og trivelig toalettbesøk

Sør-Fron kommune har den siste tiden ferdigstilt to prosjekter - gangveg på Gålå og toalettbygg på Verksodden.

Gangveg mellom Skifervegen ved Gålågynten og Borgen er ferdigstilt, skiltet og klar til bruk. Denne tar gående utenom trafikkert vei mellom hyttefeltene og Borgen/Gålå alpin.

På Verksodden i Espedalen er det sanitæranlegget som har gjennomgått en skikkelig renovering og oppgradering.

- Her har vi stort sett brukt egne ressurser for å holde kostnadene nede til å bytte all utvendig kledning og tak. Vi har boret et hull for å få innlagt vann og koblet oss på strømnettet, forteller prosjektingeniør Østen Bergum på kommunalteknikkk/plan og bygning i Sør-Fron kommune.

Det er også montert nye vakuumtoaletter, berøringsfrie vannkraner og bevegelsesstyrte ventilasjonsvifter.

- Det ble straks mye triveligere å bruke anlegget, sier Bergum.