Helsestasjon for ungdom 13-20 år

Helsestasjon for ungdom er selvfølgelig på Snapchat og Facebook, klikk på linken til høyre, eller søk opp helsestasjon for ungdom i Sør-Fron på Facebook eller Snapchat.

Kontaktinformasjon helsestasjonen

Ansatt Mobil E-post
Ingeborg Braastad Hagen, fagkoordinerende helsesykepleier 992 65 795 ingeborg.braastad.hagen@sor-fron.kommune.no
Ingrid Wistad, helsesykepleier 957 74 768 ingrid.wistad@sor-fron.kommune.no
Eli Oda Segelstad, barne- og familieveileder 947 86 474 eli.oda.segelstad@sor-fron.kommune.no
Hanne Sletten Lie, psykolog 911 55 464 hanne.sletten.lie@sor-fron.kommune.no
Signy Brandstad Stubrud, jordmor 480 36 321 signy.brandstad.stubrud@sor-fron.kommune.no
Arne Mikkelsen, Fysioterapeut 482 52 425 arne.mikkelsen@sor-fron.kommune.no
Benedicte Karen Holager, helsestasjonslege benedicte.karen.holager@sor-fron.kommune.no

Aktuelle tema du kan snakke med helsesykepleier eller lege om, kan være:

• Spørsmål om kroppen
  • Problem på skolen / Skolevegring
  • Konflikter i familien

Andre temaer kan være:

Er du trist? Ensom? Parforhold. Seksualitet/ Prevensjonsveiledning. Homofili. Seksuelt overførbare sykdommer. Rus og misbruk. Røyking. Graviditet. Menstruasjon. Slanking og spiseforstyrrelser. Vonde opplevelser, ex. seksuelt misbruk, vold, sykdom/dødsfall i familien.

Du er velkommen til ta kontakt uansett hva som opptar deg.

Dersom du opplever at du ikke får den hjelpen du trenger, kan du ta kontakt med fagkoordinator.

Finner du grunn for å klage på innholdet i tjenesten eller på helsepersonellet som utfører tjenesten, ta kontakt med fagkoordinator. Klagen må være skriftlig og innholde hva du er misfornøyd med og hva du ønsker annerledes.

Dersom fagkoordinator ikke imøtekommer klagen som gjelder for innholdet i tjenesten, eller helsepersonellet som utfører tjenesten, blir klagen drøftet med kommunelegen før den eventuelt sendes videre til Helsetilsynet i Innlandet (fylkeslegen) for endelig behandling der.

De ansatte på helsestasjonen jobber ut fra ulike lover og forskrifter; Helse- og omsorgstjenesteloven, helsepersonelloven, pasient- og brukerrettighetsloven og smittevernloven.